28 Φεβρουαρίου 2017

ΟΜΙΛΙΑ  ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ 26/2/2017 ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ Π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΓΓΕΛΑΚΑΚΗ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΟΝ ΤΡΙΛΟΦΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

Στο Κυριακατικο κηρυγμα του, ο πατηρ Γεωργιος αναμεσα στα καυτα θεματα που μαστιζουν τον σημερινο ανθρωπο, μας τονιζει με χαρακτηριστικο τροπο οτι πρεπει ολοι να γυρισουμε με αληθινη μετανοια και εμπιστοσυνη στον μοναδικο αληθινο Αγιο Τριαδικο Θεο και Κυριο μας, για να μας λυσει ολα τα προβληματα μας.

Ακομη συστηνει σε ολους τους κληρικους, μοναχους, και λαικους που εχουν αποτειχιστει να λενε ολοκληρη την αληθεια και οχι την μιση. Η αληθεια ειναι ολοκληρη οταν οι Ορθοδοξοι Χριστιανοι που αποτειχιζονται απο την κοινωνια των αιρετικων οικουμενιστων, γυρνανε και με το παλαιο ημερολογιο για να φυγουν και απο το νεο - ημερολογιτικο σχισμα των οικουμενιστων, χωρις ομως να πανε σε συνοδους και παραταξεις παρασυναγωγης Γ.Ο.Χ.

http://apotixisis.blogspot.gr/2017/02/26-02-17.html?m=1

ΠΩΣ ΝΗΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Η νηστεια μεσα στην Αγια Τεσσαρακοστη ειναι χωρις λαδι δηλαδη ξηροφαγια.

Λαδι εχει μονο το Σαββατοκυριακο και την 25 Μαρτιου του Ευαγγελισμου εχει ψαρι.
Μονο εαν  πεσει ο Ευαγγελισμος μεσα στην Μεγαλη Εβδομαδα το ψαρι φευγει και γινεται λαδι.

Την Κυριακη των Βαιων δεν εχει ψαρι αλλα μονο λαδι.

Αιρετικο χερι ειναι λεει ο Αγιος Νικοδημος ο Αγιορειτης  αυτο που εγραψε οτι την Κυριακη των Βαιων καταλυουμε ψαρι.

Την Μεγαλη Πεμπτη δεν εχει λαδι. Συγχωρουνται αυτοι που θα καταλυσουν λιγο κρασι για τον Μυστικο Δειπνο. Αλλα αυτοι που νηστευουν και απο κρασι και απο λαδι κανουν το καλυτερο.

Το Μεγαλο Σαββατο ειναι το μονο Σαββατο του χρονου που δεν κανουμε καταλυση οινου και ελαιου.

Εβδομας Μεγαλη, πως πρεπει να νηστευεται.

Πηδαλιον :
ΚΑΝΩΝ  ΞΘ'
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ.
Ερμηνεια, συμφωνια, σχολια,
σελ. : 91,  92, 93, 94, 95, 96.

Σχολια. σελ. 92 :

Σημειωσαι οτι εις ολην την  μ'.
μιαν μονον φοραν καταλουμεν οψαριον, εις την εορτην δηλ. του Ευαγγελισμου μονον, καθως τα χειρογραφα Τυπικα του αγιου Ορους διοριζουν.

Πλην  αν ο Ευαγγελισμος τυχη εις την μεγαλην εβδομαδα, οινον μονον και ελαιον καταλουμεν κατα τα Τυπικα, τα χειρογραφα και τυπωμενα.

Πηδαλιον : 
ΚΑΝΩΝ  ΚΘ'.
ΤΗΣ   ΣΤ'.  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.
Ερμηνεια, συμφωνια, σχολια.
Σελ.  243, 244, 245.

ΚΑΝΩΝ ΚΘ'. σελ. 243-244 :

...................... Μηδενος ουν ημας εναγοντος καταλιπειν την ακριβειαν, οριζομεν, Αποστολικαις, και Πατρικαις επομενοι παραδοσεσι, μη δειν εν Τεσσαρακοστη τη υστερα εβδομαδι την Πεμπτην λυειν, και ολην την Τεσσαρακοστην ατιμαζειν.

Ερμηνεια. σελ. 244 :

.........................οτι απαντες να νηστευωσι την αγιαν μ'. ( εν δε τη μ'. συμπεριλαμβανεται και η μεγαλη  ε'. και ολη η μεγαλη εβδομας ), οσον και εις τας των Πατερων, δηλ, εις τον ν'. Κανονα των εν Λαοδ. Πατερων, ος τις διοριζει, οτι δεν πρεπει τινας να λυη την νηστεια της  ε'. της υστερας εβδομαδος της μ'. ( δηλαδη της μεγαλης Πεμπτης ), και δια της λυσεως ταυτης να ατιμαζη και να αχρειοι την νηστειαν ολης της μ'. αλλα πρεπει ολην την μ'. να νηστευη μετα ξηροφαγιας, συν αυτη δηλ. τη μεγαλη  ε'.  ( 1 ).

Σχολια. σελ. 244-245 :

.......................Και ο πρωτος Διονυσιου λεγει, οτι αλλοι μεν Χριστιανοι τας εξ ταυτας ημερας διαπερνουσι τελειως χωρις τροφην, αλλοι δε τας τεσσαρας, αλλοι τας τρεις, και αλλοι τας δυω.
Αλλα και αι Διαταγαι των Αποστολων βιβλ. ε'. κεφ. ιη'. λεγουσιν, οτι τας εξ ταυτας του Παθους ημερας να μη τρωγη τινας αλλο, ει μη ψωμι, νερον, αλας, και λαχανα, χωρις να γευθη οινον, η κρεας. .................
..................( αγκαλα και τα ακριβεστερα χειρογραφα τυπικα των Βασιλικων, και μεγαλων Μοναστηριων του αγιου Ορους εις οινον μονον συγχωρουσι να καταλυεται η μεγαλη  ε'. αλλ' ουχι και εις ελαιον, εις τα οποια πρεπει και να ακολουθωμεν. Ουτω γαρ γεγραπται εν αυτοις, μεταλαμβανομεν οινου, και εψηματος ανευ ελαιου )..............
................Δια τουτο οι Θεοφοροι Πατερες οι τα τυπικα συγγραψαμενοι, ............
.............εδιωρισαν να γινεται καταλυσις εν αυτη εις οινον μονον, ποιησαντες συγκαταβασιν δια την τιμην του Κυριακου δειπνου οπου εις αυτην εγεινε. Πλην καλλιον καμνει εκεινος οπου νηστευει και τη μεγαλη  ε'. και απο οινον και απο ελαιον. Εκεινοι ομως οπου μετα την λειτουργιαν του μεγαλου Σαββατου καταλυουσιν οινον και ελαιον, προφανως παρανομουσιν. Οι γαρ Θειοι Αποστολοι εν ταις Διαταγαις βιβλ. ε'. κεφ. ιη'. ιθ'. προσταζουσι τους Χριστιανους να νηστευουν ολοκληρον την μεγαλην Παρασκευην και το μεγα Σαββατον, καθως και αυτοι νηστευουσιν αυτας, επειδη η νηστεια των δυω τουτων ημερων ειναι νομοθετημενη απο αυτον τον ιδιον Χριστον, ος τις ειπεν, ελευσονται ημεραι, οταν απαρθη απ' αυτων ο νυμφιος, και τοτε νηστευσουσι ( Ματθ. Θ'. ις'. ) εις την μεγαλην δε Παρασκευην, και μεγα Σαββατον, επαρθη ο Κυριος απο τους Ιουδαιους και εσταυρωθη και εταφη, δια την ημετεραν σωτηριαν. ....................
.................Πολλοι νηστευωσι τριημερα εν τη αγια μ'. και δια τι να μη νηστευωσι και το διμηρον της μεγαλης  ς', και του μεγαλου Σαββατου, οπου ειναι πλεον αναγκαιοτερον ; οχι και δεν ημπορουν να νηστευωσι και τα δυω, καλλιον να νηστευωσι τας δυω ταυτας ημερας, παρα να καμνουσι τριημερα. Λεγει γαρ ο Θειος Χρυσοστομος, ομιλια εις την μεγαλην εβδομαδα, οτι καθως η μεγαλη εβδομας ειναι κεφαλη και ανωτερα ολων των λοιπων εβδομαδων του χρονου, ετσι παλιν το μεγα Σαββατον ειναι κεφαλη της μεγαλης εβδομαδος. ......................

Αυτα ολα ειναι για τους φυσιολογικους.

Αυτα δεν ισχυουν για τους αρρωστους, για τις εγκυους και τα πολυ μικρα παιδια. 

Χρειαζεται διακριση απο εμπειρο πνευματικο για πολλες περιπτωσεις για καποια οικονομια, αρκει ο πνευματικος να γνωριζει το ενα τυπικο της νηστειας και να μην βγαζει δικα του τυπικα αδιακριτα για ολους.
Αυτα ειναι οσο αφορα τις τροφες.
Νηστεια χρειαζεται και για ολα τα παθη που μαστιζουν και πολεμουν τον ανθρωπο.
Εκει ο καθε ενας δινει τον αγωνα του με την βοηθεια παντα του Θεου.
Το να πεσεις ανθρωπινο λενε οι Πατερες, 
το να μενεις πεσμενος ειναι σατανικο.
Επεσες σηκω, ξαναπεσες, ξανα σηκω επανω.
Λενε καποιοι : γιατι να παω στην Εκκλησια για μετανοια και εξομολογηση αφου μπορει να ξαναπεσω στις ιδιες αμαρτιες. Ασε θα παω στο τελος της ζωης μου,  για να μην κοροιδευω και τον Θεο. Ασε που το αυριο δεν ειναι δικο σου, αυτο που λες ειναι σατανικος λογισμος εκ δεξιων.
Αμα στραβοπατουσες και επεφτες στο χωμα θα ελεγες οτι  ασε να κατσω εδω στο χωμα μην τυχον ξαναπεσω κατω ??? Εκει θα σηκωνοσουν πονηρε.    Η αμα σου επεφτε το πορτοφολι με τα λεφτα κατω, θα το αφηνες κατω  γιατι ισως θα μπορουσε να σου ξαναπεσει η θα το επαιρνες στα γρηγορα να μην το βρει κανενας αλλος και θα το καθαριζες κιολας ???
Την ψυχη σου γιατι να την ριχνεις τοσο χαμηλα που ειναι αιωνια ???
Εισαι αδικος γιατι ενω εισαι ψυχη και σωμα, στο σωμα τα δινεις ολα και η ψυχη σου μενει πεινασμενη η και μπορει να της πετας κανενα ξεροκομματο.
Αγαπητε συναμαρτωλε μην παιζεις την ψυχη σου μαυρα κοκκινα λες και εισαι στο καζινο.
Δωσε και σε αυτη αυτα που της αξιζουν γιατι θα την εχεις αιωνια χωρις τελος.
Γιατι εαν φυγει απο το σωμα η ψυχη τοτε νεκρωνεται το σωμα. Αυτη δινει ζωη στο σωμα.  Και εαν την δουλευουμε συμφωνα με τις προδιαγραφες του Κατασκευαστη θα την  κανουμε καινουργια και θα μετεχουμε στην αιωνια και ουρανια χαρα Του,   ενω εαν την δουλευουμε με τον διαστροφικο πλαστογραφο και ψυχοεκτελεστη θα θρηνουμε με κλαματα στην αιωνιοτητα.
Η ελευθερια της επιλογης δικης μας.

ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΜΟΝΟ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ.????  Η ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.????

Καθε ημερα εχουν το δικαιωμα οι Κληρικοι να Λειτουργουνε και οι πιστοι να μεταλαμβανουμε  το Τιμιον Σωμα και το Τιμιον Αιμα του Χριστου μας  την Αγια και Μεγαλη Τεσσαρακοστη  που γινεται η Θεια Λειτουργια των Προηγιασμενων Δωρων,  και οχι μονο Τεταρτη και Παρασκευη.

Σαββατο  Κυριακη  και στην εορτη του Ευαγγελισμου της Παναγιας γινεται τελεια Θεια Λειτουργια και οχι Προηγιασμενη.

Κοιταξτε τι λεει το ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟΝ : 

ΚΑΝΩΝ ΝΒ'. ΤΗΣ ΣΤ'.   ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Εν πασαις ταις της Αγιας Τεσσαρακοστης των νηστειων ημεραις, παρεκτος Σαββατου και Κυριακης, και της αγιας του Ευαγγελισμου ημερας, γενεσθω η των προηγιασμενων ιερα λειτουργια.

Ερμηνεια..............

Συμφωνια.............

Πηδαλιον σελ. 267-268. Εκδοσεις Παπαδημητριου.