10 Οκτωβρίου 2020
ΠΩΣ ΕΦΤΙΑΞΕ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΛΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ. ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ. ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΑΛΛΙΑ. ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΙ ΚΑΙ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΚΑΙ ΛΑΙΚΟΙ ΔΕΝ ΞΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΑ ΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΚΡΙΑ ΕΝΩ ΚΟΥΡΕΥΟΥΝ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥΣ ΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΜΑΚΡΙΑ. ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΟΝΑΧΕΣ ΚΑΙ ΛΑΙΚΕΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΚΟΥΡΕΥΟΥΝ ΚΟΝΤΑ. ΓΕΝΕΙΑ ΜΑΛΛΙΑ ΑΝΤΡΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑ
ΠΩΣ ΕΦΤΙΑΞΕ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΛΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΑΛΛΙΑ.
ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΙ ΚΑΙ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΚΑΙ ΛΑΙΚΟΙ ΔΕΝ ΞΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΑ ΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΚΡΙΑ ΕΝΩ ΚΟΥΡΕΥΟΥΝ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥΣ ΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΜΑΚΡΙΑ.
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΟΝΑΧΕΣ ΚΑΙ ΛΑΙΚΕΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΚΟΥΡΕΥΟΥΝ ΚΟΝΤΑ.
ΓΕΝΕΙΑ ΜΑΛΛΙΑ ΑΝΤΡΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑ
Παραδόσεις και Εκκλησία.
Ο Απόστολος Παύλος λέγει: «Εάν ανήρ τις κομά ατιμία αυτώ εστι» Α' Κορινθ. 11, 14. Άνδρας ο οποίος φέρει κόμην είναι άτιμος. Αι Αποστολικαί διαταγαί Α'. 3 MIGNE 1564-5 διατάσουν να κόπτωμεν την κόμην: «την τρίχα της κόμης συγκόπτειν και καθαίρειν αυτήν... ουκ έξεστί σοι τρέφειν τας τρίχας της κεφαλής σου». Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς καταφέρεται κατά της κόμης ονομάζων το τρόπον αυτόν πορνικόν. «Πορνικός ο τρόπος και άθεος...». Κλήμης Αλεξ. Παιδ. Γ' 3 MIGNE 8, 577.
Ο Άγιος Επιφάνιος MIGNE 42, 765-8. «Αλλότριόν εστι της καθολικής Εκκλησίας κόμη εκτεινομένη... ανήρ ουκ οφείλει κομάν».
Ο Ιερώνυμος συνιστά να αφήνωμεν την κόμην τόσον μόνον, ώστε να καλύπτεται το δέρμα της κεφαλής, την δε άλλην να αποκόπτωμεν. MIGNE P. L. 25, 437.
Κατά τον 11ον αιώνα ο περίφημος Αρχιεπίσκοπος Θεσ/νίκης Ευστάθιος κανονίζει τους Μοναχούς φέροντας κόμην λέγων: «Οι πλείους παρανομείτε κανταύθα τρέφοντες κόμην...» Την κόμην μας καταδικάζουν όχι μόνον αι φωναί των αγίων ανδρών, αλλά και οι κανόνες και δη ο 21ος, 42ος και 96ος της 6ης Οικουμενικής Συνόδου. Και τα διάφορα χειροτονικά αυτό διακελεύσουσι: «Προσαγόμενος τω αρχιερεί (ο αναγνώστης) κείρεται σταυροειδώς, είτα τέλειον υπό τινος κληρικού κείρεται».
Σχετική με την κουράν της κόμης είναι η αρχαιοτάτη παπαλήθρα, την οποίαν είχεν η παλαιά Εκκλησία, αλλά σήμερον δεν υπάρχει. Και συγκεκριμένως: Εις το Πηδάλιον της Εκκλησίας μας ο Άγιος Νικόδημος ερμηνεύων τον ΚΑ' Κανόνα της 6ης Οικουμενικής Συνόδου ομιλεί περί παπαλήθρας των Κληρικών. «Η παπαλήθρα αύτη ήτο μία στρογγυλοειδής κουρά των εν τη κορυφή τριχών της κεφαλής παρομοία με στέφανον. Τούτο ήτο έθος, παράδοσις όλης της Εκκλησίας, ως βεβαιούται από τον 21ον Κανόνα της 6ης Οικουμενικής Συνόδου και από τους Αγίους Πατέρας. Ο Άγιος Ιερώνυμος γράφων προς τον Αυγουστίνον λέγει: «Παρακαλώ την στεφάνην σου». Ομοίως και ο Αυγουστίνος έγραφε προς τον Επίσκοπον Προκουλιανόν: «Μα την υμετέραν στεφάνην». Η στεφάνη αύτη ήτο το διακριτικόν γνώρισμα των Κληρικών». Και τέλος ο Άγιος Νικόδημος σημειώνει: «Πρέπει να ποιούσι και οι καθ' ημάς Κληρικοί εν τη κορυφή την τοιαύτην στεφάνην. Ου γαρ δίκαιον όρια αιώνια μεταίρειν, α έθεντο οι Πατέρες ημών».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου